אירוח סטודנטים

שיעורים למתחילים

מדי פעם מגיעות לארץ קבוצות של סטודנטים ממדינות חבר העמים, כמו רוסיה, אוקראינה, גרוזיה וכדו', ואף מרחבי אירופה כמו גרמניה למשל, ללימודי יהדות. מי שגורם להם להגיע, אלו פעילי "שבות עמי" (או ארגונים נוספים), המשכנעים בני נוער לבוא להכיר את הדת מקרוב.

"תעלו, תנשמו קצת את אויר הארץ, תכירו אותה מקרוב, תבינו סוף סוף מה היא "ארץ ישראל", עליה מדברים". צעירים אלו, בשנות העשרים לחייהם, עדיין "מחפשים את עצמם", סקרנים מאוד בדרך כלל, רוצים לשמוע ולהכיר עולם וגם ליהנות קצת.

שבועיים נפלאים ביותר

הטיול מתוכנן בדרך כלל למשך שבועיים ימים. זמן זה מנוצל עד תום, לימים, לשעות ולדקות. הקבוצה המגיעה נוחתת הישר אל מרכז "שבות עמי" בירושלים, משתלבת בין האברכים הלומדים במקום, ומתחילה לקלוט רשמים. פה מתוודעים המבקרים, לראשונה בחייהם, למהותה של ישיבה, לצביון של שיעור תורה. לראשונה, הם יחושו מה זה "להיות יהודי" באמת.

אינה דומה שמיעה לראיה. ההתרשמות החווייתית בארץ הקודש משפיעה עליהם עמוקות. כאשר הם חוזרים לארצות המוצא שלהם, אלו לא הנערים שעזבו זמן קצר קודם.

בישיבת "שבות עמי", זוכים המבקרים לאירוח נפלא. חדרי שינה מסודרים, אוכל ושתיה, מסופקים להם בהרחבה, משך כל ימי שהותם בארץ. "שבות עמי" מצמידה לקבוצות, מדריך מלווה, אדם משכמו ומעלה, שיודע היטב לרדת ללבם. הוא מדבר בשפתם, מבין את הלך רוחם, יודע להנעים להם את הזמן, לשמוע ולהקשיב לדעותיהם. הקשר החם בין חברי הקבוצה למדריך, לא מצטמצם בין כתלי הישיבה. הוא ממשיך ללוות אותם לטיולים, ואף מארח חלק מהם בביתו הפרטי.

ללמוד וליהנות

התכנון הקפדני, מאפשר לקבוצות גם לטייל וגם ללמוד. ב"שבות עמי" דואגים להנעים את שהותם בארץ, ולשלב טיולים מרתקים בסדר היום. כך מספיקים הסטודנטים להכיר אתרים מעניינים בארץ, לנשום אותה ממספר כיוונים, ולצבור חוויות מרתקות.

גם לפעילויות נוספות אחראים ב"שבות עמי". הרצאות מרתקות, אטרקציות, ספורט מהנה, כשהכול מוגש בשילוב תוכן עשיר והווי רוחני יהודי.

לא פעם ולא פעמיים נשארים צעירים בארץ. "עוד קצת", הם מבקשים. כאשר מגיעה העת להיפרד, הם רוצים להישאר באווירת הישיבה, להעמיק את הידיעות ביהדות. חשים שהיה זה מעט מדי, מכדי לומר שלום.

גם מבין אלו ששבים לארצם, יש שממשיכים ללמוד בארצות המוצא. במרכז "שבות עמי" שומרים על קשר עם הקבוצות שהיו בעבר, גם זמן רב לאחר שהביקור הסתיים.

ביקורים לסטודנטיות

בעת האחרונה, החלו אנשי "שבות עמי", להביא קבוצות של בנות לביקור בארץ. הבנות מגיעות למוסדות נפרדים, ונהנות אף הן, מתוכנית מדוקדקת של שיעורי תורה, הרצאות, טיולים ואטרקציות, המותאמת להן במיוחד.

One thought on “אירוח סטודנטים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *